Redaktionen

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Veckans quizfråga v7 #8273
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    Falskt

    Förklaring
    Se Regel 14.1c och 4.2c. När en boll lyfts från ett område på banan, annat än green, för att se om den är hackad eller sprucken, är rengöring inte tillåtet.

    som svar på: Veckans quizfråga v6 #8238
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    c – Spelaren måste ta lättnad enligt slag och distans för en förlorad boll.

    Förklaring

    Se Klargörande Känt eller så gott som säkert/2. Bevisen måste vara kända för spelaren när tiden för treminuters söktiden tar slut.

    som svar på: Veckans quizfråga v5 #8209
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    C – Spelaren får två slags plikt, men det faktiska missade slaget räknas inte.

    som svar på: Veckans quizfråga v4 #8188
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    A Det blir ingen plikt.

    Förklaring
    Se Klargörande Närmaste punkt för fullständig lättnad/4. Så fort bollen är droppad, är den åter i spel. Spelaren måste sedan bestämma vilket typ av slag han ska slå. Detta slag, vilket inkluderar val av klubba, kan vara ett annat jämfört med det som skulle ha slagits från bollens ursprungliga punkt om förhållandet inte varit där.

    som svar på: Veckans quizfråga v3 #8139
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    Spelaren får ett slags plikt.

    Förklaring
    Se Regel 14.1a. Om en spelare slår ett slag med en bollmarkering som ligger kvar, får spelaren ett slags plikt.

    som svar på: Veckans quizfråga v2 #8122
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    A. Eftersom spelare A:s råd kan ha påverkat spelare B hur han beslutar att spela, får A två slags plikt. Spelare B får ingen plikt.

    Förklaring
    Se Regel 10.2a och Klargörande Råd/1. En sådan kommentar är råd eftersom det kunde ha påverkat spelaren att besluta hur man spelar hålet.

    som svar på: Veckans quizfråga v1 #8108
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    Spelaren får två slags plikt.

    Förklaring
    Se Regel 5.5a och 1.3c(4). En spelare får inte slå ett övningsslag under spelet av ett hål. Eftersom detta var flertaliga regelbrott utan mellanliggande händelser får spelaren bara en allmän plikt.

    som svar på: Veckans quizfråga v52 #8096
    Redaktionen
    Keymaster

    Svar:

    B – Det blir ingen plikt, men spelaren måste återplacera tillbaka bollen på sin ursprungliga punkt.

    som svar på: Veckans quizfråga v51 #8068
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    Sant

    Förklaring
    Se definitionen av lösa naturföremål och Regel 15.1.

    som svar på: Veckans quizfråga v50 #7264
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    C Spelaren förlorar hålet.

    Förklaring
    Se Regel 10.2a och 10.3c. Spelare får inte vidröra annan spelares utrustning för att få information som skulle vara råd om det getts eller efterfrågats av den andra spelaren En spelare är också ansvarig för sin caddies handlingar.

    som svar på: Veckans quizfråga v49 #7158
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    A Spelaren får två slags plikt.

    Förklaring
    Se Regel 5.5a och 1.3c(4). En spelare får inte slå ett övningsslag under spelet av ett hål. Eftersom detta var flertaliga regelbrott utan mellanliggande händelser får spelaren bara en allmän plikt.

    som svar på: Veckans quizfråga v48 #7103
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    B Det blir ingen plikt.

    Se Regel 7.4 och Klargörande 7.4/1. Det blir ingen plikt om bollen rubbas av misstag under försök att hitta den. När bollen återplaceras, behöver inte spelaren återplacera lösa naturföremål.

    som svar på: Veckans quizfråga v47 #7068
    Redaktionen
    Keymaster

    Svar:

    B. Spelaren måste fortsätta med den droppade bollen.

    Se Regel 18.1. När spelaren sätter en annan boll i spel med plikten enligt slag och distans, är den ursprungliga bollen inte längre i spel och får inte spelas.

    som svar på: Quizfråga v45 #7001
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    B. Spelaren får ett slags plikt.

    Se Regel 14.1a. Om en spelare slår ett slag med en bollmarkering som ligger kvar, får spelaren ett slags plikt.

    som svar på: Quizfråga v44 #6966
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    A Det blir ingen plikt.

    Ett spindelnät är ett löst naturföremål och trots att det är fäst vid ett annat föremål, får det tas bort. (Se definitionen av lösa naturföremål och Regel 15)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)