Veckans quizfråga v11

Golf regler quiz foto:unsplash

Rätt svar:

Spelaren förlorar hålet.

Förklaring

Se Regel 10.2a och 10.3c. Spelare får inte vidröra annan spelares utrustning för att få information som skulle vara råd om det getts eller efterfrågats av den andra spelaren En spelare är också ansvarig för sin caddies handlingar.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #9254
    Redaktionen
    Keymaster

    På green markerar en spelare sin boll. Spelaren tar inte bort bollmarkeringen innan han slår sin putt. Vad blir domslutet?

    [Läs hela artikeln här: Veckans quizfråga v11]

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.