Veckans quizfråga v49

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #7157
    Redaktionen
    Keymaster

    En spelare i slagspel som väntar på att spela mot green, släpper ner en boll på fairway och slår två övningsputtar med sin putter. Vad blir domslutet?

    A Spelaren får två slags plikt.
    B Spelaren får fyra slags plikt.
    C Det blir ingen plikt.

    #7158
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar

    A Spelaren får två slags plikt.

    Förklaring
    Se Regel 5.5a och 1.3c(4). En spelare får inte slå ett övningsslag under spelet av ett hål. Eftersom detta var flertaliga regelbrott utan mellanliggande händelser får spelaren bara en allmän plikt.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.