Quizfråga v41

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6902
    Redaktionen
    Keymaster

    Under den första ronden av en 36-håls slagsspeltävling vilken var planerad att spelas på en dag, slår en spelare en övningsputt på tredje green efter att ha hålat ut på detta tredje hål. Vad blir domslutet?

    A – Spelaren är diskvalificerad för att ha övat på banan före andra ronden.
    B – Spelaren får två slags plikt.
    C – Det blir ingen plikt.

    #6903
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    C – Det blir ingen plikt.
    Förklaring: Se Regel 5.5b och 5.2b. Tillåtelsen att öva enligt Regel 5.5b upphäver förbudet i Regel 5.2b, vilket betyder att en spelare tillåts öva på och nära greenen på hålet som just avslutats även om han/hon kommer att spela hålet igen under samma dag.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.