Veckans quizfråga v8

Golf regler quiz foto:unsplash

Rätt svar:

A – Spelaren får två slags plikt.

Förklaring

Se Regel 5.5a och 1.3c(4). En spelare får inte slå ett övningsslag under spelet av ett hål. Eftersom detta var flertaliga regelbrott utan mellanliggande händelser får spelaren bara en allmän plikt.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #8304
    Redaktionen
    Keymaster

    En spelare i slagspel som väntar på att spela mot green, släpper ner en boll på fairway och slår två övningsputtar med sin putter. Vad blir domslutet?
    [Läs hela artikeln här: Veckans quizfråga v8]

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.