Quizfråga v45 Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 11 månader, 2 veckor sedan av Redaktionen. Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Författare Inlägg 2024-11-06 kl. 08:10 #7000 RedaktionenKeymaster På green markerar en spelare sin boll. Spelaren tar inte bort bollmarkeringen innan han slår sin putt. Vad blir domslutet? A. Det blir ingen plikt. B. Spelaren får ett slags plikt. C. Spelaren förlorar hålet. 2024-11-06 kl. 08:10 #7001 RedaktionenKeymaster Rätt svar: B. Spelaren får ett slags plikt. Se Regel 14.1a. Om en spelare slår ett slag med en bollmarkering som ligger kvar, får spelaren ett slags plikt. Författare Inlägg Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.