Quizfråga v44

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6965
    Redaktionen
    Keymaster

    Ett spindelnät sitter tätt ihop med ett träd och det stör din sving. Du tar bort nätet och slår ditt slag in mot green. Vad blir domslutet?

    A Det blir ingen plikt.
    B Du får ett slags plikt.
    C Du får två slags plikt.

    #6966
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    A Det blir ingen plikt.

    Ett spindelnät är ett löst naturföremål och trots att det är fäst vid ett annat föremål, får det tas bort. (Se definitionen av lösa naturföremål och Regel 15)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.