Veckans quizfråga v50

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #7263
    Redaktionen
    Keymaster

    I en match medan de väntar på att spela en Par 3:a, får en spelare sin caddie att lyfta på handduken som täcker motspelarens klubbor för att se vilken klubba motspelaren kommer att använda. Vad blir domslutet?

    A Det blir ingen plikt.
    B Spelaren får ett slags plikt.
    C Spelaren förlorar hålet.

    #7264
    Redaktionen
    Keymaster

    Rätt svar:

    C Spelaren förlorar hålet.

    Förklaring
    Se Regel 10.2a och 10.3c. Spelare får inte vidröra annan spelares utrustning för att få information som skulle vara råd om det getts eller efterfrågats av den andra spelaren En spelare är också ansvarig för sin caddies handlingar.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.