Veckans quizfråga v47

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #7067
    Redaktionen
    Keymaster

    En spelare slår sitt andra slag, letar efter bollen kort och går sedan tillbaka och droppar en annan boll med plikt enligt slag och distans. Före spelaren kunde spela den droppade bollen, hittades spelarens ursprungliga boll inom tre minuter från det att spelaren började leta efter den. Vad blir domslutet?

    A. Spelaren måste fortsätta med den ursprungliga bollen.
    B. Spelaren måste fortsätta med den droppade bollen.
    C. Spelaren kan välja att antingen fortsätta med den ursprungliga bollen eller den droppade bollen

    #7068
    Redaktionen
    Keymaster

    Svar:

    B. Spelaren måste fortsätta med den droppade bollen.

    Se Regel 18.1. När spelaren sätter en annan boll i spel med plikten enligt slag och distans, är den ursprungliga bollen inte längre i spel och får inte spelas.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.