Veckans quizfråga v3 Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 9 månader, 1 vecka sedan av Redaktionen. Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Författare Inlägg 2025-01-14 kl. 20:11 #8138 RedaktionenKeymaster På green markerar en spelare sin boll. Spelaren tar inte bort bollmarkeringen innan han slår sin putt. Vad blir domslutet? A Det blir ingen plikt. B Spelaren får ett slags plikt. C Spelaren förlorar hålet. 2025-01-14 kl. 20:12 #8139 RedaktionenKeymaster Rätt svar Spelaren får ett slags plikt. Förklaring Se Regel 14.1a. Om en spelare slår ett slag med en bollmarkering som ligger kvar, får spelaren ett slags plikt. Författare Inlägg Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Forumet ”Här snackar vi golf!” är stängt för nya ämnen och svar.